Monday 15 December 2014

Linecké cukroví ze špaldové mouky

Taky jste takoví opozdilci a cukroví pečete skoro na poslední chvíli? Já jsem se tento rok rozhodla o Vánocích nepřibrat vynechat zbytečné tuky, jako Heru a máslo, a upéci něco zdravějšího.
Zašla jsem si do zdravé výživy a koupila balení předražené špaldové mouky. No a výsledek? Špaldová mouka má svou specifickou chuť a ne každému může chutnat. Já jsem si ji však oblíbila, akorát recepty, které jsem si na zdravé cukroví našla, mohly být o něco sladší. A to jsem tam prosím dala o trochu více medu, než bylo psáno! Ale to vůbec nevadí, já jsem si recept vylepšila troškou čokolády a kokosem. Kakao je přeci také zdravé a kokos obsahuje hodně tělo prospěšných látek..takže proč ne? :)
Řekla jsem si, že se s vámi o recepty podělím. Trošku jsem si je pozměnila, protože se mi nechtělo kupovat sirup z agáve, když máme doma med...který sladí stejně dobře a zdravý je taky!


Na linecké cukroví budeme potřebovat:
200g hladké celozrnné špaldové mouky
25g para ořechů
25g vlašských ořechů
35g kokosového oleje
50ml medu (kdo má rád sladké, ať nešetří)
35g bílého jogurtu
35ml vody
špetka soli
(kvalitní čokoláda)
(strouhaný kokos)

Postup:
Ořechy rozmixujeme a smícháme spolu s mokrými ingrediencemi. Dále přisypáváme mouku tak, aby vzniklo tuhé vláčné těsto. Necháme odpočinout v lednici nejméně 1 hodinu. Těsto vyválíme a vykrajujeme tvary. Pečeme na 170 stupňů po dobu 15-20 minut.
Linecké slepujeme marmeládou a kdo chce, může cukroví ještě polít rozpuštěnou kvalitní čokoládou a posypat strouhaným kokosem.


1 comment:

  1. Vypadá krásně :) mamka letos musela kvůli sestře dělat bezlepkové.

    ReplyDelete