Thursday 23 October 2014

Stop testing on animals

Dnešek bych chtěla věnovat tématu testování na zvířatech. Každá z nás denně používáme krémy, rtěnky nebo make-up, aniž bychom si uvědomovali, kolik životů malých tvorečků to stojí. Sami bychom žádnému zvířátku cíleně neublížili, ale kolik jich kvůli nám den co den umírá už si neuvědomujeme. Zní to až povrchně, že kvůli našemu zkrášlování musí trpět jiní...slabší...ti co nic nezmůžou. Člověk je středem světa a oni jsou pouhými pokusnými králíky. Když to takto píšu, vidím člověka jako nenasytné a bezcitné monstrum, které mnohé zničilo a pořád chce víc, nikdy nebude mít dost. I za cenu smrti jiných.


Je to krutá a smutná pravda a já jsem se rozhodla proti ní bojovat. Vegetariánem jsem už nějakou tu dobu (s výjimkou ryb) a dnes mi přinesla kamarádka brožurku o veganství, která mě vlastně přinutila tento článek napsat. Když jsem viděla ty obrázky trpících zvířat a přečetla si k nim popisky, chtělo se mi brečet. Stovky prasat chovaných v podmínkách, které si ani nedokážete představit. Stovky slepic, které jsou nadopovány hormony, aby jim rychleji rostly svaly. V maličkých klíckách. Jen aby snášela co nejvíce vajec. Tato zvířata nemají žádný prostor k vykonání svých životních potřeb. 

Hned po škole jsem šla do zdravé výživy, kde jsem se dozvěděla mnoho zajímavých rad a nových věcí ohledně vegetariánství a veganství a něco jsem si i koupila. Jediná nevýhoda tohoto životního stylu je, že výrobky jsou většinou dražší než normální. S dostupností problém není, například tofu seženete v řadě supermarketů a sójová mléka také. Pokud se někdo rozhodně vzdát se masa nebo dokonce i živočišných produktů, musí si tohle téma pečlivě nastudovat, protože to není tak snadné a náhlý přechod nemusí pro jeho tělo dopadnout dobře. Dále si vegani musí hlídat dostatek vitamínů, zejména B12. Odřeknutí se masa dokáže naše zdraví hodně ovlivnit. U Čechů se vyskytuje vysoké procento rakoviny tlustého střeva a hádejte, z čeho to asi bude. Z grilovaných a připečených buřtů a klobás. Vegetariánství také snižuje riziko výskytu srdečních chorob. Není vůbec těžké najít náhradu za maso, dnes existuje řada nejrůznějších produktů, jako třeba již zmíněné tofu, seitan, tempeh, šmakoun (ten ale není veganský).

Stačí se jen zamyslet. To my lidé všechny tyto zbytečné činy způsobujeme a jen na nás co s tím dále hodláme dělat. Pokud se rozhodne pro pomoc, zde najdete více informací:

Jste "masožrouti" nebo podporujete vegetariánství/veganství? Hájíte práva zvířet stejně tak, jako já?



2 comments:

  1. Totally agree with you! Animals don't deserve being tested on

    XX
    www.floortjeloves.com
    www.facebook.com/floortjeloves

    ReplyDelete
  2. Také o tom dost přemýšlím, když se maluji, ale zásadně takové výrobky nepoužívám! :)

    ReplyDelete